luni, 5 decembrie 2016

Sceneta Capra de Anul Nou cu tigan, tiganca, doctor, vanator, cioban

Sceneta Capra de Anul Nou cu tigan tiganca doctor vanator cioban

Sceneta Capra de Anul Nou cu tigan, tiganca, doctor, vanator, cioban

Tot alaiul : țiganul, tiganca, vânătorul, doctorul, dracușorul
Foaie verde si-o alună
Bună ziua, ziua bună
Ia deschideți porțile
Să intre căprițele
Ţa, ta, ta, carpita ța
 Nu te da nu te lasa
Ţa, ta, ta, carpita ța
Capra noastră-i cu mărgei
Cu cercei cu catifeli
Joacă vesel capra mea
Toti îs bucuroși de ea.
Țiganul și țiganca:
Ta, ta, ta, căprițo, ta,
Ta, ta, ta, căprița mea
Ta, căprița de la munte,
Cu steluță albă-n frunte!!
Ta, ta, ta, căprița, ța.
Sai in sus si nu mai sta!
(Capra joaca in ritm vioi)

Țiganul:
Ta, ta, ta, căprito, ța,
Că pun mana pe nuia!
Și nuiaua-i de cireș,
N-ai să știi pe und-să ieși!
Ta, ta, ta, caprito, ta!
Nu te da nu te lăsa!
Că de când te-am cumpărat
Mult necaz tu ne-ai mai dat
Și cerând mereu la fân
M-ai facut un moș bătrân.
Ta, ta, ta, căprițo, ța,
Ta, ta, ta, la munte ța,
Dar de când te-ai liniștit
Vânătorul te-a zărit,
Pușca la ochi a luat
Și pe tine te-a-mpușcat.


Vânătorul: (Pune pusca la
ochi si se face ca trage.)
Poc!!!
(Capra cade la pamant si
ramane nemiscata).

Țiganul:
Of, of, of și iară of!
Omule, cu ce-am greșit,
Capra de mi-ai omorât?
M-ai lăsat un om sărac
Fără capră ce ma fac?
Capra noastră dădea lapte
Si mâncam noi doi cât șapte.
Hai, țiganco, tu ce zici?
La vară mâncăm urzici?

Țiganul:
Încotro s-o apucăm?
N-avem ce să mai mâncăm.

Vanatorul:
Tot sa plângeți cât ați vrea!
Ce-a cătat în iarba mea?
Hai, grăbiti-vă acum
Și vă căutați de drum!

Ciobanul:
Ce va târguiți așa?
Vi s-a intamplat ceva?

Țiganul:
Mi-a ucis capra aici,
Și-am rămas oameni calici.

Ciobanul:
Bucurați-vă îndată
Eu v-o cumpăr așa moartă!
Că sunt negustor de piei
Și-mi trebuie blana ei!
Spuneți câți bani vreți pe ea,
Și-mi caut de treaba mea.

Țiganul:
Două mii de lei să-mi dai,
Și-o baniță de mălai.

Ciobanull:
Eu iti dau o mie de lei
Ș-o baniță de ulei.
Cer un doctor, meșter mare,
Să puie capra-n picioare!

Doctorul:
Eu sunt doctor cu renume,
Stați putin să mă prezint (în bataie de tobe):
Eu sunt Doctor Mădălin
Spaima sticlelor de vin
Scot măsele bune, rele
Cu guma de la izmene
Și mai scot și cu patentu’
De se miră pacientu’
Și mai scot și cu ciocanu’
De se umple tot ligheanu’
Deci sunt doctor de renume
Ce treabă aveți cu  mine?

Ciobanul:
Domnu' doctor, medic mare
Sa-mi pui capra pe picioare
Și cât ceri, să-mi spui îndată,
Ca eu nu sunt rău de plată.

Doctorul:
Să vedem ce are capra,
Că apoi iți spun eu plata.
Capra voastra nu e moartă
Ci ea este leșinată.
Ce vrei tu, căprița ? apă ?,
Stai un pic și mai așteaptă!
De vrei pâine,
N-am la mine!
Vrei bomboane
Nu ți-i foame?
Oare cum să te împac?
Nu cumva tu vrei un țap?
(In acest moment capra
sare in picioare si joaca vioaie).

Tot grupul de jucatori:
Am tot plâns și am oftat
Dar căprița s-a-ndreptat.
Ta, ta, ta, căpriță, ța,
Joacă și nu te muia!
Nu te-anina-n podele
Că rămâi fără cordele!
Am o capră, n-am o sută
Și mi-i drag că mă ascultă!
Dacă nu m-ar asculta
Altă capra mi-aș lua!
Ta, ta, ta, la munte ța,
Ta, ta, ta, la munte verde!
Unde lupul nu te vede!
De Anul Nou cu noroc
Și vin mult in poloboc!
Iar la anul cand venim,
Mai bogati sa va gasim!
La Anul si La Multi Ani!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Popular Posts